ایستادگی خانه ملت پشت رسانه‌ ملی
گفت‌وگوی «جام‌جم» با نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره افزایش بودجه صداوسیما

ایستادگی خانه ملت پشت رسانه‌ ملی

کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه:

بودجه صداوسیما باید کلان باشد، چون در جنگ رسانه‌ای قرار داریم | صدا و سیما در مقابل رسانه‌های معاند که مردم را به تحریم انتخابات دعوت می‌کنند، قرار دارد

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درباره علت اختصاص بودجه‌های کلان به صدا و سیما به دیده‌بان ایران گفت: ما در یک جنگ رسانه‌ای قرار داریم و باید صدا و سیما را تقویت کنیم. در مقابل رسانه‌های بیگانه که مدام به تحریم انتخابات می‌پردازند ضروری است که صدا و سیما در این جنگ رسانه‌ای مجهز باشد و به باور من عملکرد خوبی هم داشته است.
کد خبر: ۱۴۴۲۹۴۶

 به گزارش جام جم آنلاین، هر سال در زمان بررسی لایحه بودجه، رقم‌های تعیین شده برای برخی از نهاد‌ها و سازمان‌های خاص، از جمله صدا و سیما بحث‌برانگیز است. صبح امروز هم بودجه ۲۴همتی برای صداوسیما در سال ۱۴۰۳ را تصویب کردند. این در حالی است که دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق مزدبگیران مخالفت کرده و معتقد است تغییر ۱۸ درصد افزایش حقوق به ۲۰ درصد از سوی نمایندگان مجلس موجب کسری بودجه می‌شود و پذیرفتنی نیست.

جبار کوچکی‌ نژاد، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در پاسخ به اینکه چرا علیرغم اینکه صدا و سیما از طریق تبلیغات درآمد دارد، بودجه آن هر سال افزایش پیدا می‌کند، اما افزایش حقوق کارمندان و کارگران متناسب با میزان تورم نیست، به دیده‌بان ایران گفت: «افزایش بودجه سازمان‌هایی مانند صدا و سیما و برخی از نهاد‌ها بیشتر در حوزه زیرساخت است. افزون بر این ما در یک جنگ رسانه‌ای قرار داریم و باید صدا و سیما را تقویت کنیم. منابعی که به صدا و سیما اختصاص می‌دهیم، بسیار محدود است درحالی که کار سنگین و هزینه‌آوری دارند. از این رو سعی می‌کنیم به صدا و سیما و برخی از دستگاه‌های امنیتی و نظامی کمک ویژه داشته باشیم.»

کوچکی نژاد در پاسخ به اینکه آیا عملکرد صدا و سیما در مقایسه با میزان بودجه‌اش، قابل قبول است یا خیر، به دیده بان ایران گفت: «صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی در بسیج مردم نقش دارد. اکنون در بحث انتخابات صدا و سیما دارد تلاش می‌کند و به صورت فنی ورود پیدا کرده تا مشارکت مردم را بالا ببرد.»

کوچکی‌نژاد ادامه داد: «در مقابل رسانه‌های بیگانه که مدام به تحریم انتخابات می‌پردازند ضروری است که صدا و سیما در این جنگ رسانه‌ای مجهز باشد و به باور من عملکرد خوبی هم داشته است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها